vineri, 28 iunie 2013



      D E S P A R T I R E
                             sept.1988
Sosit-au anii,cand  ea:”VARSTA”
,Itzi spune-n soapte-ndurerate,
Ca zilele  incep  de-acuma
Ele, sa fie  numarate..
     Precum stejarul din padure
     Ce veacuri,el a dominat,
     Acum cu coaja  scorojita,
     Batut de vant,sta  aplecat!
Acele frunze-ngalbenite,
Azi randul  si lor  le-a venit
Si una cate una-n  sir,
Ii lasa  trupul  desgolit.
     Vlastarul cel de-odinioara
     Ce peste  copaci.biruia,
     Cu-a lui coroana-nfloritoare,
     Nici vantul parca nu-l palea!
Azi , ziua i-a venit si lui
Si crengile isi lasa-n veac,
Se duce,se usuca-ncet,
Caci vremea  i-a  venit  de  hac!
     Se duce si isi las-amicii::
    Batrani si tinere vlastare,
     Isi lasa neamu-ntreg in  coldru:
     De-acum apune  a lui soare!
S-a  pregatit de despartire,
De a lui toti  ce-l incojor,
Isi lasa in pamant,el seva,
Pentru-a lui nem nemuritor.
     Azi seva-i se usuca-n  trupu-i
     Si-a lui  coroana  triumfala,
     Se-ngenchiaza spre pamant,
     Ce pana ieri era  in fala!
Sosit-au anii,cand ea, varsta,
Ii spune-n soapte-ndurerate,
Sa-si pregateasca testamentul,
Cu lacrimi de frunze  ,uscate.
     Pentru mine,sosit-au  azi,
     Acei ani,de  despartzire
     Ca  varsta ,ea-si  spune  cuvantul,
     Si maine  voi da in primire…
Azi ma pensionez  de varsta,
De maine-ncep sa-mbatranesc,
Precum stejarul cel falos:
De-acuma  frunzele-mi  palesc!
     Azi ma despart  de cei din jur,
     Ce condica cu totzi  semnam,
     De zi cu zi ,ce la service
     Eri o familie  formam.
Imi las colegii mici  si mari
Si seva  mi-o las ,cum am spus:
De maine  nu mai  particip
La  socialul, zis  produs:
     In corpu-mi sangele  se-ngrose,
     Iar  venele-mi se subtziaza,
     Pielea a se zbarcci ,incepe:
     Nici inima nu mai  pulseaza!
Si ca stejarul ,scorojit,
Cu crengile  lasate  lent’
Ma  pregatesc si eu acum,
Sa  pot  sa-mi scriu  un  testament!
     autor
  ADAM   ZDRU






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu