marți, 25 martie 2014



              

          Buc. 02  martie  2014

 POSTUL PASTELUI
Obiceiul: sa tii  post,
Are si el a lui rost!
Cei care au stabilit,
Au stat mult si s-au gandit!
     Zilele care sunt  date,
     Te-ajuta la sanatate.
     Organismu-l intareste,
     Zilele ti le lungeste ..
Maine-ncepe  post de paste
Si asta se recunoaste.
Trebue sa ne-ncadram
Si postul sa-l respectam!
     Daca vreti sa fiti curati,
     De pacate sa scapati,
     Mergeti si va spovediti
     Si viata sa v-o lungiti!
Pentru a noastra credinta
Gandit-au oameni de stiinta
Si  nu  de-acum cativa ani:
De-acum  doua mii de ani !
   ….////….
Tomita om serios
Nu se lasa mai prejos,
De cele ce-am scris ,patruns,
El pe loc imi da raspuns:
    Adame ,te cam  grabesti
     De ce ne tot ametesti,
     Sincer vreau sa te intreb:
     Postul este pe  doi feb?
Si de ce-mi dictezi rastit,
Sa ma duc la spovedit!
Cand eu vreau pe disperate
Sa mai pot face pacate?
Asta ne dorim cu toti
Si tu vrei,insa nu poti.
   ….////…
    Citind astea  ,te patrunde,
     Si pe locAdam  raspunde:
Mai Tomita ai pacate
Si cam multe ,adunate,

Cand pleca-vei sus mai frate

N-o sa le poti duce toate!

     De vrei sa ajungi in rai

     Acolo , tu locc nu ai!

     Daca ai multe pacate,

     Tu ai loc in alta parte !

Sfantul Petru nu te iarta,

El e paznic l-acea poarta,

Te trimite-n iad la smoala
Dezbracat in pielea  goala,
     Eu te rog sa te trezesti
     Si poate te razgandesti?
     Ca toata lumea crestina
     Face cruce si se-nchina
     Si se roaga mai barbate
     Ca sa scape de pacate.
    ….////…
Tomita ,intors pe dos
Raspunde vijelios:
      Tu te temi de iad si smoala
      Si pe subiect insisti,
      Daca-s toti in pielea goala,
      Insemneaza  ca-s nudisti .
Zici ca am multe pacate
Si le-ai  insirat pe-o coala.
Eu doar am iubit,barbate,
Mai ales in pielea  goala!
     Deci pe unde ma voi duce
     Sus de tot ,ca si aici,
     Voi gasi tot frati de-o cruce
     Si-o multime de gagici 1
            ….//// …
Sa stii c-am ramas  uimit
Cand  raspunsul l-am citit ! 
 M-am aprins ,am lut foc
Si-acu iti raspund pe loc:
      Nu mai esti,ce-ai fost odata,
      Azi ai varsta-naintata
      Si de-ncerci sa pleci la drum
      Esapament-ti scoate fum…
 Pe drum se strica o roata
 Si o vezi ca-i desumflata:
Cu ce naiba o carpesti:
Nu ai zeama s-o lipesti!
    Trebuie sa iei in seama:
     De unde atata zeama?
    Stai cuminte-n banca ta
    Sin u te mai lauda,
C-o sa faci si o sa dregi…
 Ca maine,poimaine  pleci?
Nu pot sa-ti dau un raspuns
Nu stiu ce-i acolo sus…
     Toti acei care-au plecat
    Nimeni nu sa-napoiat
    Au plcat,cu toti s-au dus
    Si nimeni n-a dat raspuns !
    
           Adam  Zdru
        adamzdru.blogspot.ro


fc



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu